lauantai 25. huhtikuuta 2015

Hulluna palmikoihin

Sock Madnessin kolmas kierros loppui ennätys nopeasti, kun kaikki jatkopaikat täyttyivät. Niinpä neljäs kierros alkoi jo viikko sitten lauantai-iltana. Ohje tuli juuri, kun olin menossa nukkumaan, joten neulomisen aloitin vasta sunnuntai aamuna. Tällä kertaa sukissa oli helmiä ja palmikoita.


Mad About The Gals:
Tekoaika: 19.4.2015-22.4.2015
Ohje: Mad About The Gals by Adrianne Fong, Sock Madness 9:n nelljännen kierroksen ohje, tulossa kaikkien saataville kisan jälkeen. 
Lanka: Regia 4-fädig violet (02020) 84 g
Puikot: 2.5
Koko: medium
Fiilis: Nämä on tosi ihanat!
Linkki Ravelryn projektiin: Mad About The Gals


Ohjeen mukaan helmiä laitettiin vain muutama tuonne varren suuhun. Kuitenkin oli lupa laittaa helmiä enemmänkin ja minä tietenkin tartuin tilaisuuteen ja laitoin helmiä koko varren pituudelta.  En kyllä tiedä oliko se ihan viisas päätös. Olisi ehkä kannattanut laittaa helmiä myös terään tai sitten vain ohjeen mukaisesti varren suuhun. Nyt tuo näyttää vähän tyhmältä, kun helmet yhtäkkiä loppuvat.


Toinen virhe, minkä näiden sukkien kanssa tein, oli se, että valitsin väärän koon. Ajattelin, että medium koon 72 silmukkaa riittää, mutta tuo aika pitkä varsi ja palmikot aiheuttaa sen, että tämän varsi on aika tiukka minulle. Kyllä nämä juuri ja juuri jalkaan menee, mutta yhtään ei ole kutistumisvaraa. Ja yleensä minun sukat hiukan kutistuu ensimmäisessä pesussa. Toivottavasti näille ei käy niin.

Mukava yksityiskohta oli kiilakavennukset, jotka tehtiin pohjaan.
Puikoilla ollessaan nämä sukat eivät näyttäneet kovin erikoiselta, mutta kun ne laittaa jalkaan niin mallineule aukeaa ja siksi näistä sukista tulikin ylivoimaisesti lempparini niistä sukista, joita tässä kisassa olen tähän mennessä neulottu. Muutenkin tämän vuoden mallit ovat miellyttäneet minua enemmän kuin viime vuotiset.


Ilokseni olin tällä kierroksella joukkueeni 17 nopeimman neulojan joukossa ja pääsin vielä seuraavalle kierrokselle. Voi kyllä olla, että seuraavalla kierroksella putoan, kun jatkoon pääsee joka joukkueesta vain 7 nopeinta.

14 kommenttia:

  1. Kehuinkin jo tuolla fb:n puolella näitä tosi kauniita sukkiasi. Värikin niin nam.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, luinkin jo kommenttisi sieltä. Minäkin tykkään kovasti tuosta väristä.

      Poista
  2. Ihanat sukat ja niin minun väriset:)

    VastaaPoista
  3. Tosi sievät sukat, kivoja yksityiskohtia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tuon suunnittelijan sukkamalleissa tuntuu olevan aika paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.

      Poista
  4. Kauniit sukat! Tuo kantapää on hauska, jotenkin tyylikäs yksityiskohta.
    Sivusta kun olen seurannut, niin näissä kisoissa tuntuu usein olevan melko erikoisia/kummallisia malleja. Tämä on kiva, jotenkin tarpeeksi tavallinen ilman turhaa kikkailua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Viime vuonna tässä kisassa oli kyllä aika paljon kummallisia ja ei niin hyvältä näyttäviä sukkia. Nämä tämän vuoden mallit ovat olleet tavallisempia ja hyvä niin.

      Poista

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.